שיווק באינטרנט. מיליארדי גולשים נמצאים באינטרנט, והם יכולים להגיע אליך אם תממש את הפוטנציאל של האתר שלך. בדרך כלל הגולשים נכנסים אוטומטית לאתרים שניצבים בראש הרשימה בגוגל. שיווק באינטרנט הוא בעצם המסר הנכון לאדם הנכון. אם האתר בו נחתתם לאחר החיפוש בגוגל נותן לכם את התשובה המדויקת לשאלה – אתם מביעים בו אמון ועשויים להשתמש בשירותים שהאתר מציע – גם אם לא בטווח המיידי. ואם הגעתם לעמוד הזה, כנראה שעשינו עבודה טובה. באינטרנט כל גולש יכול להפוך ללקוח. המטרה היא למשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים, ובסופו של דבר, גם להפיק מהם את ההמרות והיעדים שהצבתם לעצמכם.
המטרה העיקרית היא לייצר תוכן אורגני ומעניין שנותן לגולשים ערך מוסף וכך נבנית מערכת אמון. לאחר מכן הגולשים יוכלו להירשם לרשימת התפוצה שלכם, לקבל עדכונים שוטפים אולרכוש את המוצרים שלכם. חשוב להבין כי הכתיבה השיווקית היא כתיבה מדברת ומשכנעת ועליה להציג ניסוח מדויק ומשכנע לכל שאלה או מוצר. רצוי להתחיל במחקר מילות מפתח, זה השלב הראשוני עוד לפני קידום האתר. אלמנט חשוב נוסף הוא שירות בניית קישורים חיצוניים חזקים. באמצעות אתרים שברשות החברה. ניתן להתייץ עם מומחה בתחום השיווק הדיגיטלי ולשלב כלים שיווקיים חדשים. במידה וחלילה הייתה פגיעה במוניטין של האתר או החברה, כמו כתבה שלילית באתר חדשותי גדול או פרסום שלילי – גם מהמצב המסובך הזה ניתן לצאת.
מנגד ישנם לא מעט אתגרים בדרך, גם אם יש לחברה אתר עם תוכן מרשים. נדרשת עבודה קשה ונראה שעקומת הלמידה לא מסתיימת אף פעם. עלינו להיות פתוחים לשינויים בענף שמשתנה בקצב מסחר. לב-ליבו של המותג הוא אתר אינטרנט איכותי שנבנה למשל ב-WordPress.
שיווק תוכן איכותי באתר:
חשוב לדעת שלכל אחת מהרשתות החברתיות יש את הסגנון שלה מבחינת סוג הקהל למשל. עליכם להתמקד ברשת החברתית בה נמצא רוב קהל היעד ולספק תוכן מבדר, מעניין ויעיל. רצוי לפנות בצורה ישירה לקהל בטקסטים ותוכן. "סוד ההצלחה בשיווק ברשת החברתית הוא לחשוב קודם כל כחבר ורק לאחר מכן כמשווק" (מארי סמית'). מנגד, החיסרון הוא שלתוכן יש אורך חיים קצר מאוד. פוסט בפייסבוק ייעלם די מהר בין ההמון.
פייסבוק הינה הרשת הגדולה ביותר והופופולארית ביותר, דינמית מאוד שמאפשרת לשתף תוכן בדברים שונות.
האינסטגרם היא פלטפורמה הממוקדת בעיקר בשיתוף תמונות וקטעי וידאו ולפי מחקרים כ-60% נמצאים בטווח הגילאים 18 עד 99.
דרכים נוספות הן הטוויטר – שם ניתן לפרסם פוסטים קצרים מאוד – ל-24% מהגברים הגולשים באינטרנט ול-21% מהנשים יש חשבון.
Linkedin היא מעין פרופיל עסקי לחברות שמחפשים עסקים או עובדים. 28% מכלל הגברים ו-27% מהנשים מחזיקים בפרופיל ברשת זו. כיום בלינקדין ישנו גם "פיד" ו-"וול" בדומה לפייסבוק.
אסטרטגיה שלישית: שיווק באינטרנט בעזרת פלטפורמות פרסום – תשלום לגופים הגדולים בכדי "לקנות" תנועה של גולשים ולקבל חשיפה. ניתן גם לשלם רק על מי שלחץ על המודעה או הפוסט, אולם במקרה כזה צריך לשלם סכום כסף נכבד. בפייסבוק כיום מדובר על פוסטים ממומנים שייחשפו לכמות גדולה של גולשים (ניתן לפלח) לפי גובה תשלום.