msmedia

יחסי ציבור

יחסי ציבור הוא אחד המפתחות הגדולים בהצלחת העסק. הוא הולך יד ביד עם פרסום, וניתן לראות בו את "האח המוצלח והביישן" מביניהם. יש ביניהם גם הבדלים – פרסום הוא לרוב אקט מופגן וידוע מראש, לפרק זמן מוגבל למשל בין אם זה מודעה במגזין, פרסום באתר, פרסום בפייסבוק או בשלטי חוצות. יחסי ציבור הם יותר מעין אסטרטגיה תקשורתית בבניית מערכת היחסים של העסק עם קהל היעד שלו ודבר כזה לוקח זמן, תהליך ארוך. בשנים האחרונות ישנה מגמה של עלייה בתקציבי יחסי הציבור. זה נובע מהאמונה כי הצרכנים רוצים להרגיש שייכות לעסק אליו הם נאמנים.

האינטרנט מאפשר לנו לייצר תהודה במהירות עצומה ובווליום גבוה. חוכמת משרד יחסי הציבור היא לזהות את האתרים הרלוונטיים ולהפיץ את החומרים המתאימים.

בואו ניפגש

דברו איתנו

מדוע השיווק באינטרנט כה אפקטיבי?

  1. דרך זולה משמעותית משיטות השיווק והפרסום שהיו בעבר, "המסורתיים".
  2. הדרך יעילה ביותר לפנות לקהל היעד שלכם ולאפשר לו להגיע אליכם.
  3. מאוד יעיל לעשות שיווק באינטרנט המבוסס על מענה אישי בדומה לגוגל.
  4. ניתן לייצר הכנסה ולנהל עסק באופן וירטואלי לגמרי ללא צורך במקום פיזי.
  5. אפשרות לפיתוח תהליך מהיר.

מנגד ישנם לא מעט אתגרים בדרך, גם אם יש לחברה אתר עם תוכן מרשים. נדרשת עבודה קשה ונראה שעקומת הלמידה לא מסתיימת אף פעם. עלינו להיות פתוחים לשינויים בענף שמשתנה בקצב מסחר. לב-ליבו של המותג הוא אתר אינטרנט איכותי שנבנה למשל ב-WordPress.

ערוצי השיווק באינטרנט

שיווק תוכן איכותי באתר:

1 .אתר אותו נעשיר ללא הגבלה. ניתן לעשות זאת דרך הפצת מאמרים ודעות, ואופטימיזציה למנוע חיפוש SEO – כך האתר יוצג גבוה יותר בדירוג תוצאות החיפוש. נציין כי חייבים לבחור בתבונה את מילות המפתח הרלוונטיות במאמר מתוך מחשבה ומחקר.

2. YouTube – עולם הווידאו – ניתן ורצוי לפתוח ערוץ יוטיוב בחינם ולפרסם סרטונים. גם יוטיוב עובד כמנוע חיפוש קטן וגם שם ניתן לקדם ווידאו מסוים. רצוי לפרסם סרטי תדמית או וידאו איכותי בעל ערך והניעו את הצופים לפעולה. למעלה ממיליארד וחצי גולשים מגיעים ליוטיוב מדי חודש ליותר משעה בממוצע.

3. ניוזלטר – שיווק באמצעות רשימת דיוור במייל. עסקים רבים משתמשים בו כערוץ העיקרי לקנייה. מומלץ לאחר גיבוש רשימת לקוחות גדולה – לפלח (לחלק לקבוצות) בצורה מתאימה כדי לספק תוכן מתאים לכל קבוצה. בכל מייל רצוי להניע לפעולה ולהמשיך לשלוח תוכן איכותי.

שיווק באינטרנט ברשת החברתית

חשוב לדעת שלכל אחת מהרשתות החברתיות יש את הסגנון שלה מבחינת סוג הקהל למשל. עליכם להתמקד ברשת החברתית בה נמצא רוב קהל היעד ולספק תוכן מבדר, מעניין ויעיל. רצוי לפנות בצורה ישירה לקהל בטקסטים ותוכן. "סוד ההצלחה בשיווק ברשת החברתית הוא לחשוב קודם כל כחבר ורק לאחר מכן כמשווק" (מארי סמית'). מנגד, החיסרון הוא שלתוכן יש אורך חיים קצר מאוד. פוסט בפייסבוק ייעלם די מהר בין ההמון.

פייסבוק הינה הרשת הגדולה ביותר והופופולארית ביותר, דינמית מאוד שמאפשרת לשתף תוכן בדברים שונות.

האינסטגרם היא פלטפורמה הממוקדת בעיקר בשיתוף תמונות וקטעי וידאו ולפי מחקרים כ-60% נמצאים בטווח הגילאים 18 עד 99.

דרכים נוספות הן הטוויטר – שם ניתן לפרסם פוסטים קצרים מאוד – ל-24% מהגברים הגולשים באינטרנט ול-21% מהנשים יש חשבון.

Linkedin היא מעין פרופיל עסקי לחברות שמחפשים עסקים או עובדים. 28% מכלל הגברים ו-27% מהנשים מחזיקים בפרופיל ברשת זו. כיום בלינקדין ישנו גם "פיד" ו-"וול" בדומה לפייסבוק.

אסטרטגיה שלישית: שיווק באינטרנט בעזרת פלטפורמות פרסום – תשלום לגופים הגדולים בכדי "לקנות" תנועה של גולשים ולקבל חשיפה. ניתן גם לשלם רק על מי שלחץ על המודעה או הפוסט, אולם במקרה כזה צריך לשלם סכום כסף נכבד. בפייסבוק כיום מדובר על פוסטים ממומנים שייחשפו לכמות גדולה של גולשים (ניתן לפלח) לפי גובה תשלום.

למה לבחור במיינסטרים מדיה?

מהמיינסטרים

הבלוג שלנו

פוסט לדוגמא

Elementor #2524

דילוג לתוכן